konkursujemy.pl sms vs facebook2

SMS-y wygrywają z Facebookiem

Wyniki badania przeprowadzonego w 2012 roku w USA na zlecenie firmy Acision pokazują, że wzrost popularności oraz dostępności smartfonów, aplikacji i komunikatorów on-line nie przekłada się na spadek używania przez klientów SMS-ów.

Aż 91 proc. użytkowników smartfonów aktywnie SMS-uje, mimo że ma stały dostęp do różnych aplikacji komunikacyjnych, takich jak: Facebook (37 proc.), Skype (17 proc.), Twitter (17 proc.), Apple iMessage (11 proc.) oraz Blackberry Messenger (10 proc.). Oznacza to, że SMS w dalszym ciągu jest najpopularniejszym kanałem komunikacji tekstowej.

Dla 65 proc. osób korzystających z najnowszych modeli telefonów SMS to usługa, bez której nie potrafiłyby się obejść, a 45 proc. idzie jeszcze dalej, deklarując wprost, że nie jest w stanie korzystać z urządzeń mobilnych bez możliwości wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. SMS-y cieszą się największą popularnością wśród młodych użytkowników w przedziale wiekowym 18–25 lat (79 proc.). Badanie wskazuje na to, że przeciętny amerykański konsument wysyła średnio 107 SMS-ów tygodniowo.

Źródło: www.marketing-news.pl